Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Coming out náctiletých queer hrdinů v současném evropském filmu
Hosenseidl, Radek ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá podobnostmi zobrazování coming outu v současném evropském filmu se zaměřením na náctileté mužské queer hrdiny. Vychází přitom z chápání coming outu jako sociologického fenoménu s obvyklými modely průběhu, přičemž připouští jeho různorodost jak v žité realitě, tak ve filmovém zpracování. Klade si za cíl vysledovat možné podobné prvky filmů zachycujících tento proces - opakující se narativní postupy, témata, postavy a motivy, přičemž prostřednictvím analýz tří vybraných filmů reflektuje význam coming outového narativu v rámci širšího filmového vyprávění.
Současné evropské celovečerní animované filmy pro dospělé
Dohnalová, Kamila ; RYCHECKÝ, Tomáš (vedoucí práce) ; DĚCKÁ, Eliška (oponent)
Diplomová práce Současné evropské celovečerní animované filmy pro dospělé systematicky popisuje a analyzuje celovečerní animované filmy pro dospělé vyrobené v Evropě v letech 2009–2015. Je uveden historický kontext celovečerního animovaného formátu a dospělého diváka jako cílové skupiny. Práce vychází z předpokladu, že filmy Persepolis a Vals Im Bashir před deseti lety určily nový směr, kterým se současná evropská animace ubírá. Na základě stanovených a popsaných kritérií práce seznamuje s tím, jaké filmy v daném období vznikly a co mají tyto snímky společného; jaké náměty, žánry, animační techniky, způsoby financování a šíření převládají. Dané filmy jsou vsazeny do souvislostí evropského animačního průmyslu jako celku a na základě analýzy těchto filmů i nových připravovaných projektů jsou stanoveny současné trendy a tendence oboru.
Budoucnost evropských producentů filmu umělecké hodnoty
Novotný, Mikuláš ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; STRNAD, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce v první části popisuje rozdělení možných přístupů k producentství podle definice cílů (zisk/uznání/umělecká hodnota). Vymezuje se vůči termínu arthouse cinema a upozorňuje na důsledek mezinárodních vzdělávacích programů a grantových systémů, vedoucí nejčastěji k průměrným výsledkům. Krátký historický kontext vybraných francouzských a španělských producentů potom doplňuje dvěma obsáhlými rozhovory s aktivními a úspěšnými producenty Čedomirem Kolarem a Luisem Minarrem, kteří reprezentují odlišné přístupy k producentství v rámci současného systému. V závěru práce volá po odvaze nastupující generace hledat alternativní modely produkce a distribuce filmů umělecké hodnoty.
Same story told differently how the socio-cultural factors influenced the creation of Abre los Ojos and Vanilla Sky
Viitman, Milena ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (vedoucí práce) ; BERGAN, Ronald (oponent)
In order to illustrate how the same story significantly changes depending on its country of origin, I will use the example of Abre Los Ojos (Spain, 1997) and its remake Vanilla Sky (USA, 2001). The intention of my thesis will not be to prove which version is better, but rather to show how all differences are results of a different ideological and cinematographic tradition. First, I will talk about kinds of remakes and why Hollywood remakes European films. Then, I will compare the main characters in both films, and show how they reflect socio-behavioral norms, based on their country of origin. Then, I will continue with other cultural differences expressed in the language, cinematography, editing, music, acting and directing. The main sociological, therefore cinematographic difference, which prevails in all aspects and sections of the two films, is that Abre los Ojos deals with the protagonist?s inner struggles, while Vanilla Sky is a love driven film. This thematic difference reveals a lot about the audience?s preferences in Europe and America.
Historický film a historiografie
Poláček, Vít ; Dodova, Borjana (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Bílá Stuha Michala Hanekeho, Nevěstinec Bertranda Bonella, Dívka s perlou Petera Webbera nebo Johanka v zajetí Philippa Ramose jsou evropské artové filmy, které by šlo zahrnout do žánru historického filmu. Pro vlastní originální konstruování reality se ale na rozdíl od filmů s podobnou tématikou řazených k mainstreamu inspirují v proměnách, kterými za poslední půlstoletí prošla (nejen evropská) historiografie. Kromě konkrétních příkladů a analýzy těchto filmů se diplomová práce zabývá i diváckou recepcí filmů popisujících historické události nebo postavy a ochotou diváků uvěřit předkládanému obrazu.
Analogie medzi Indickým a Europským autorským filmom 1960 - 1980
Rampal Dzurenko, Viktória ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; ŠPAČEK, Radim (oponent)
Vo svojej magisterskej diplomovej práci sa sústredím na výskum v oblasti Indického nezávislého filmového hnutia, nazývaného ako "Indian Paralel Cinema", čo je zmes súčasného, experimentálneho a umeleckého (autorského) filmu. Sú to filmy produkované s veľmi nízkym rozpočtom. A sú v opozícii s takzavným mainstreamom v indickej kinematografii častokrát nazývanom ako "Bollywoodsky" či "Masala" film, ktoré sú známe svojím častým používaním hudby, piesní a melodramatických motívov.. No v 60. a v 70. rokoch prichádza práve indický nezávislý film, odlišný svojou experimentálnou formou filmovej narácie. Indický "Paralel Cinema" - nezávislý film je špecifický svojím serióznym obsahom, realizmom a naturalizom, ktorý odzrkadľuje sociálne a politické témy daného odbobia. Indický nezávislý film prezentuje výraznú zmenu smeru kinematografickej tvorby v porovnaní s tradičnou indickou kinematografiou.
Český producent a aspekty mezinárodní ko produkce a distribuce
Konečný, Lubomír ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; ULDRICHOVÁ, Helena (oponent)
Magisterská práce se zabývá evropským filmovým průmyslem a postavením českého producenta v rámci tohoto systému. V úvodu je kinematografie zařazena do systému kreativního průmyslu a je definována profese producenta. Dále jsou nastíněny možnosti financování audiovizuálního díla v lokálních podmínkách, které jsou nezbytným prvkem pro uzavírání potenciálních koprodukcí. Významná část práce je věnována analýze fungování významných evropských audiovizuálních fondů jako jsou: Eurimages a MEDIA Desk a vzdělávání producentů. V případové studii je pak představena dánská společnost Zentropa jako jedna z nejúspěšnějších evropských filmových společností, jejíž úspěch je založen na využívání možností evropského filmového trhu. V závěru práce je pak nastíněny změny systému spojeného s nástupem digitálních médií a rozšířením sociálních sítí.
Historický film v současné evropské kine matografii z producentského hlediska
Kalandrová, Pavlína ; PRAŽSKÝ, Přemysl (vedoucí práce) ; BOBIŇSKI, Filip (oponent)
Žánr historického filmu slouží jako modelový příklad pro sledování problematiky developmentu a financování náročnějších filmových projektů v současné evropské kinematografii. Východiskem je domněnka, že historické filmy bývají většinou producentskými projekty, jelikož mají obchodní potenciál. V práci je představen žánr historického filmu z hlediska teoretického a filmově historického. Dále je vysvětlen pojem evropské kinematografické dílo a stručně představeny možnosti financování evropských koprodukčních filmů. Popíše se, co producent sleduje a ovlivňuje během své práce na vznikajícím historickém filmu. Získané poznatky jsou aplikovány na pěti menších případových studiích. Jejich součástí jsou i reflexe producentů. Výsledkem zkoumání je konstatování, že kvalita a uměleckost filmu jdou napříč žánry, stejně jako producentský či režisérský přístup k projektu. Točit artově zaměřené historické filmy je z finančního hlediska riskantnější, přitom jen tak je film jedinečný, může přežít desetiletí a mít skutečně celosvětový úspěch.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.